Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 8 september 2009

Svammel...

Trött, så trött... Fast jag har börjat gå och lägga mig tidigare så är jag så trött... Jag skulle i en veckas tid vilja ha tillbaka det "gamla" livet då man kunde sova hur länge man ville på morgonen och gå och lägga sig en timme eller två på dagen oxå... Och när jag ändå lägger in en önskan; nästa gång jag är sjuk, så VILL JAG vara sjuk... men det går ju inte, barnen och huset behöver ju skötas om, även om jag ligger döende i tex magsjuka... ;)
Men om jag tänker efter, och jag behöver inte tänka efter så mycket, så vill jag ju inte byta bort det jag har mot något annat!! Utan barnen skulle jag bli sjuk...

Sist jag var på stan gick jag förbi en äldre dam som hade glömt en hårrulle kvar i håret... "så pinsamt" tänkte jag... men tordes inget säga. En gång på jobbet var det en ny tjej som börjat och hon hade tröjan avig och bak och fram, och då sa jag faktiskt det till henne, och så glad hon blev!! Och det skulle ju jag oxå ha blivit, istället för att folk ska skratta åt en bakom ryggen för att lappen sitter under hakan, eller för att man har en halv köttbulle i mungipan, eller toapapper hängandes i byxorna... så nästa gång jag ser en dam med en hårrulle kvar så ska jag nog knacka henne på axeln...

Känner ni som jag, att jag bara svamlar i detta inlägg...!? *ler* Barnen sover och jag kämpar för att hålla mig vaken, Astrid sover ute och jag har ingen ström i "barnvakten" så jag törs inte lägga mig, för jag skulle GARANTERAT somna!! ;) Astrid har varit på ettårskontroll, hon gick igenom utan anmärkning. Sprutan gick jättebra att ta, trots att jag tror att hon försökte sticka mig först...! ;) Sen var vi och hälsade på mitt "nya" jobb, trevligt! "Mamma, det var många tanter. Dom tyckte att jag var fin" sa Alfons när vi satte oss i bilen. =) Ja, det var många tanter som allihop ville klämma och känna på barnen. In en sväng och handla, Alfons fick sig en korv me bröd till lunch och sen somnade han i bilen. De har skött sig exemplariskt hela tiden idag!! Så idag kan de få lov att vara mina barn igen!!!

Den barmhärtige samariten, alias; grannen Stig, kom (nu var det nära att jag skrev 'komme', erkänn att det hade passat bra in?? ;P) förbi idag och undrade om vi skulle starta gatljuset efter våran väg, "JA TACK!!" Då blir det ju lite ljusare här ute iaf!!

Nä, jag kan ju gå och se om jag ska hänga tvätten istället för att sitta här och svamla! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)