Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 17 september 2009

wook, demolering och kullerbytta

Idag sa jag "hej då" til barnen när vi var på förskolan. Alfons sa "näe..." Men sen brydde han sig inte nå mer. Jag gick in och smygkikade på dem genom fönstret och de skrattade och hade jättekul. Jag hade med mig boken så den är nu utläst... =( När jag gick ut igen efter 1½ timme så var det första "fröken" sa: "Jaaa... Astrid har ju gjort en vurpa idag me... hon satt på cykeln och sparkade sig fram och voltade framlänges ned i sandlådan..." *haha* Ja, vad vore en förskoledag utan en liten kullerbytta för lilltjompan!??

Jag gjorde vad jag kunde hela vägen hem för att de skulle hålla sig vakna, men de somnade, båda två... Alfons sovde dock bara 10 minuter. Vi har gjort bort helgstädningen idag...(eller vaddå "gjort bort" det kommer ju att behöva städas imorgon me... saker och sand/grus överallt... men dammtorkat och fint för stunden...) bakat cupcakes och lagat, om jag får säga det själv, en av de godaste wook:en jag ätit! Har döpt den till "Wook a´la mamma" (receptet kommer från mor min! ;)) *mums*

Astrid går och går och går. Hon har varit riktigt nöjd hela dagen, förrutom då storebror känner att han bara måste putta omkull henne då han går förbi. Alfons har städat i lekrummet, han var jätteduktig. Lastade leksakerna i traktorn och lastade av dem där de hörde hemma. Och medans Astrid sovde ett eftermiddagspass lekte han med tågbanan. Det går inte så bra att leka med den så Astrid är vaken, hon är lite av en demoleringsdam... Går kanske i morfars fotspår... =P

Ikväll har vi haft främmande av Ubbe, Jenny och barnen. Mycket trevligt och många goa skratt!!

Ja, det var min dag det, hur har Eran dag varit då!??? =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)