Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 23 september 2009

Mmm...

...sitter och njuter av barnen sovstund, tvättmaskinens surr, diskbänkens blanka sken och en varm smörgås!! Har ni provat att göra varma mackor med cheddarost!?? Sån som är till för hamburgare? Färdigpacketerade en och en?? Superfiffigt, supergott och superenkelt!! =)

Jag la tidigare idag ut ett förslag på Facebook om att om nån kom och torkade mina fönster kunde jag kanske göra något i gengäld... men det var dåligt med napp. Fönstertorkarbyte (med en som jag misstänker har sjuuuukt mycket fönster =P) eller ta in städfirma för att göra det var förslag som jag fick... ingen som bara ropade: JA, jag kommer gärna och torkar dina fönster!!!!!!!! Nähe... enligt min mening så finns det nästan inget värre än att torka fönster. Fönsterna är gamla, man måste använda olika tillhyggen för att bända isär dem, de ska torkas insida, utsida och mellansidor, ovanför de genomgående spröjsen, nedanför spröjsen, klänga utanför och balansera för att komma åt utsidan, och dessutom så när man tror att man fått till det ganska bra, utan alltför många ränder; då ser man hur det uråldriga kittet som blivit fuktigt börjar rinna nedför rutorna och allt ser bara mjölkigt ut... då känn det verkligen meningslöst... Tacka vet jag det nya fönstret som sitter upp i sovrummet, ett sånt man bara snurrar runt för att torka de två sidorna... Är det fortfarande ingen som nappar på att komma och torka mina fönster!?????????????? *skratt*

Nej, nu har jag suttit här och tjollrat alldeles för länge, smörgåsen är slut och jag tror att jag ska smita ut och hämta 2 dagars post!!! (Blir så ibland, att man lixom glömmer att hämta den vissa dagar!)

1 kommentar:

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)