Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 18 september 2009

syning

Astrid hade morgon kl. 6.00! Huvva så tidigt. Men jag och hon gick ned iaf. Jag hann rita upp ett mönster och klippa ut bitarna till ett par byxor till Alfons! =)
Förskolan idag: superbra!! Och, trot eller ej; inget fall för Astrid!! =P Ja, självklart några neddampningar på rumpan, men det räknas ju inte...
Sen for vi till stan och handlade lite. Väl hemma igen satte jag mig vid symaskinen och sydde byxorna till Alfons. De blev dock misslyckade... alldeles för låga i midjan... men man lär ju av sina misstag! (Och kanske att man inte ska hålla på med sånt tidigt på morgonen då man är skittrött... :/) Alfons trivdes i dem iaf, så han kan ju få ha dem som mysbyxor här hemma! Har han en tröja på sig så syns det nästan inte att de är misslyckade! ;) Provade även på att sy en mössa, blev sådär... om man har en huvudomkrets på 20 cm... *haha* Men det är ju lätt som en pannkaka att ändra om!
Ikväll har vi busat på. Astrid kiknar av skratt då hon fattar att vi tycker att hon är rolig, och gör det då om och om igen. Hon sover sen en snart timme sen. Alfons har haft lite myskväll med oss och sett "Idol", nu har vi läst saga och tanken är att han ska sova, våran tanke iaf!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)