Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 23 september 2009

Mobbing

I afton var vi och hälsade på kossorna. Alfons älskar verkligen att gå dit!! Han skiner upp som en sol och kan inte sluta hoppa då vi kommer så att vi just så pass kan skymta kossorna. Idag fick vi även turen (?) att vara där när det vart dax för kossorna att gå in i ladugården (fuse) igen; LYCKA!! De skuttade likt Alfons när de gick över vägen... antingen för att de var glada att slippa blåsten, eller för att slippa oss.... ?
Men en tanske som slog mig: Kossorna hoppar på varandra, de kissar så det stänker på övriga, de är alldeles nerkladdiga i skit och de puttas och stångas. I människovärlden kallas det mobbing... ;P Men å andra sidan: Det finns en lag på att kossor måste vistas ute ett visst antal månader på år, men nån sån lag finns det inte för människor...

Jag har varit ute på en promenad ikväll, alldeles själv! Skönt att få gå med bara sina egna tankar och funderingar!! =) Gick förbi Therese och surrade en stund, mycket trevligt!! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)