Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 21 september 2009

Förkyld

Idag är en sån dag då jag bara skulle vilja lägga mig i soffan, dra filten över mig, lägga näsdukarna på rumsbordet (utan att oroa mig för att Astrid skulle äta upp dem) och bara varva mellan att sova, sappa på tv:n, sova, sappa, sova, sappa osv... förkylningen är ett faktum och huvudvärken likaså. Men nu har jag ju dessa underbara troll som jag måste t hand om!! =) Så sovandet och sappandet i soffan får vänta... en sisådär 15-20 år...
Inskolning på förskolan även idag. Idag for jag och handlade medans de var på förskolan och lekte. Tänkte imorse att jag skulle ta en promenad, men jag orkade inte. Tänkte att jag skulle sätta mig i bilen och sova, men då är jag rädd att nån ska se mig, så jag for och handlade, i lugn och ro; konstigt!! Alfons protesterade när jag for, men sen hade det gått jättebra, han brydde sig då inte om mig när jag kom tillbaka. Astrid hade stupat på näsan, och Alfons hade kommit springande och frågat hur det gått, tröstat henne lite och sen återgått till sandlådan igen. =)
Lunchen är nu avklarad och Alfons och Astrid ligger och ska sova en stund. Undrar vad jag ska hitta på... märka kläder, diska undan, sy, dammsuga, torka fönster... alternativ finns det gott om, ork och lust finns det inte alls lika gott om... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)