Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 15 september 2009

olycksförföljd liten tjej...

Igår hade vi ju första inskolningsdagen på förskolan!! Det gick jättebra! Förutom att Astrid ramlade och slog hål i läppen. Idag ramlade hon ur en kärra och slog huvudet i asfalten, vilket resulterade i en ganska rejäl blå bula... Men de verkar iaf tycka att det är roligt att vara där, och jag hoppas att det kommer att gå bra även i fortsättningen!

Igår var vi på 30-årskalas!! Jättetrevligt och supergod mat!! Eftersom jag har så gott om tid fick det bli en liten virkad blomma på paketet! =)

Jag hann dock bli på lite dåligt humör innan vi komme oss dit pga av detta vägarbete. 20 minuter satt vi i bilkö. Och när man sen väl får köra (det har visserligen inget med köerna att göra, men det är störande) så ser det ju inte ut som om de gör något. En snubbe lutar sig över ett lastbilsdäck, en grabb sitter tillbakalutad med fötterna i högläge och fyra killar står och pratar... om de jobbade på lite kanske de blev klara fortare...!? Jaja, för att se nåt positivt i det hela: vägen blir ju fin, och dessutom är killarna som bara verkar stå och hänga ganska fina att titta på... *skratt*

Efter middan for Alfons och Robert och hjälpte farbror Sören upp med båten. Jag tog en promenad för att hålla Astrid vaken ett litet tag till!
Imorgon har förskolan stängt och jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på... Alfons ville då inte ta sovmorgon iaf... =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)