Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 6 mars 2009

Hämnden...

Busungarna vill inte alls ligga stilla och titta in i kameran...
Robert har varit ute och sladdat skoterleder idag, jag och barnen har varit ute och åkt bob. Gick en sväng till farbror Sören, han hade barnbarnet där och var ute och körde skoter. Alfons fick åka en sväng. Sen satt han själv på skotern och de startade den, så Alfons tryckte in gasen och for iväg... han är inte dum, nog vet han vars man gasar!! Tur att de han stoppa honom!! Gick hem för att äta lunch, sista biten drog jag barnvagn, bob och soptunna.... lite knepigt, men allt komme upp! ;)
Ikväll har jag varit på bio och sett "Vallander Hämnden", den var jättebra! Har dock några funderingar nu kring filmen som jag måste fråga upp om... ;)TACK för en trevlig kväll!! =)
Det jag nu ska berätta kan få er att vilja ta av mig körkortet, men jag tror nog, om ni tänker efter, att ni varit med om samma sak!! Ok, ibland när man (jag) kör bil så kan jag helt plötsligt tänka; "men oj, hur hamnade jag här", man kommer liksom inte ihåg att man har kört en sträcka, man har helt andra saker i huvudet. Och en sån "blacout" fick jag nu när jag körde hem i dimman. Jag såg typ 3 mittenstreck framför mig, sen var det bara vitt, och jag visste inte riktigt vars på hemvägen jag var, så jag kunde ju inte förutspå hur vägen svänger... det här blev ju jättekrångligt att förklara, men jag förstår iallafall hur jag menar! Fast jag tycker ju att det är kul och spännande att köra när det inte bara är klar sikt... ja, jag vet, lite konstig kanske... vill ha lite spänning i det vardagliga livet, och man får ta det man får!! *lol*
Angående att komma sig isäng 21.30... njae... jag får nog IG i det provet... första kvällen gick ju bra, men sen har vi haft främmamde flera kvällar, och det har kommit annat ivägen... men jag har iallafall kommit mig i säng tidigare än vanligt!!
Just ja, var ju till VC med Astrid igår på 6-månders koll. (förstå att hon är halvåret nu, lilltjejan!!!) Hon fick inget vaccin eftersom hon måste vara frisk för att få det.... och frisk lär hon ju aldrig ska bli (känns det som iaf...). Nu är hon hostig och snorig igen och tycker inte alls att det är så roligt att vara liten... Alfons har oxå blivit snorigare... Känns som vi är inne i en ond cirkel... (Tycker dessutom att doktorn kunde ha varit otroooligt mycket trevligare... eller måste man vara korthuggen och otrevlig när man är doktor? Vet många som skulle behöva gå charmkurs... =P )
Nu är klockan 00.02 och jag har varit uppe alldeles för länge, de övriga tre har sovit några timmar redan... här sitter jag och skriver om min dag och tänker att jag igentligen inte har en aning om vem som läser om den...?!! (har visserligen lagt in en besöksräknare, men den tycks inte funka... =()

1 kommentar:

  1. Jag läser din blogg Katarina. Du är inte bara en super rolig "bloggare" du är också mamman med mest energi i VÄRLDEN!!! Kramar Anna P

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)