Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 25 mars 2009

Är tid allt här i världen?

Vi satte igång och baka lite på förmiddan idag. Nå småkakor och ostfrallor, (me Herrgårdsost- *mmm* om jag får säga det själv!! ;) Alfons hjälpte till men var otroligt trött, han låg ett bra tag på golvet och vilade, var lite arg på lillasyster som körde på honom med gåstolen. =D
Efter lunch när det var dags att sova ville Alfons läsa en stund, men han somnade under (bokstavligt) första sidan. Sovde länge och när han väl vaknade var han hysterisk och hade prickar överallt. Typ nässelutslag. Jag har ingen aning om vad det var, han fick en alvedon och de flesta har försvunnit. Kan ju ha varit nån reaktion på febern. Men han har då inte klagat på att de har kliat.
Jag som bara (?!?) är hemma om dagarna och inte har nåt (!?) att vara stressad över har pysslat ihop nå tändsticksaskar. Riktigt kul. Ja visst, onödigt, men kul!!
Alfons har visst haft sifferlära med Astrid ikväll. Han har pekat med tumstocken och skulle ha henne till att säga vad det var för siffra. (Robert gjorde så först för att lära Alfons) Gulligt tycker jag. =D
Ikväll har sista "skoterkursen" varit, nu återstår bara proven på fredag! Spännande!
Sov så gott allihop! Det är jag förberedd på att inte göra...

2 kommentarer:

  1. Men Katarina, du är ju typ värsta bästa pysselmamman... Allt du gör blir ju hur fint som helst! Och dina barn, finns det sötare???

    SvaraRadera
  2. Tack!! Du är alltid lika gullig du!! =)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)