Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 23 mars 2009

Hjärtebarn

Astrid är en riktig tutt-tjuv!
Detta är vad vi pysslat ihop idag!
(Sitter på garderobsväggen)
Rut från dagis ringde och sa att Alfons är hjärtebarn i veckan. Då får man ha en teckning som man gjort framme på ett stafli så alla kan se den, man har ett hjärt-underlägg vid måltiderna, man får ta med sig en saga som de läser för alla, mm, ja, man är helt enkelt lite speciell den veckan man är det. Och Alfons är sjuk... 40 graders feber och ögoninflammation... jag tycker såååå synd om honom, och han längtade så mycket efter att få ta med sig en saga till dagis. =*(
Astrids ögon är nog lite bättre tycker jag. Har kokat ny koksaltlösning idag och tvättar dem ständigt...
Påminn mig om att jag ska uppskatta den tråkiga vardan när vi har blivit friska!!
Lev och må, mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Jag klarade provet! JIPPI! =) Så skönt att slippa det ett tag framöver. Om nu Alfons också fått ögoninflammation kan vi ju bara hoppas på att det är över snart. Hoppas Alfons får möjlighet att ta med sig en saga en annan dag!

    Var sitter detta fina pyssel som ni gjort??

    MÅNGA KRAMISAR

    SvaraRadera
  2. Så skönt att du klarade det!! Då kan du lägga det åt sidan för ett tag framöver!

    Det sitter på garderobssidan!
    Kram kram

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)