Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 10 mars 2009

skumt!

Astrid äter mellis-välling! (...?)
Astrid tittar på när storebror busar.
Hon ler alltid när hon ser Alfons!!
Alfons måste mutas för att vara med på bild...
Astrids sparkar gör en hel del skum...
En radda bilder... när jag lix la in dem på datorn så kunde jag ju lika gärna lägga dem här oxå...

Jag hade klipptid klockan 8.30, sen gick jag och mamma på stan en sväng! Hittade inte allt som jag hade tänkt, men en del annat... =P
Peters bjöd på lunch så vi stannade där ett tag oxå. In på coop och handla lite och sen hem. Pappa är ju "änkling" nu, så jag ringde hem honom på middag, korvstroganof. Mycket trevligt! Vi har pratat om fjällen, Ååååå, vad jag längtar!! Men vi ska väl vara sjuka när vi är där... varför inte en öroninflammation...?! Vi hittar ju till Arjeplogs vårdcentral....

Barnen har badat ikväll. I ett obevakat ögonblick hällde Alfons ut en hel del av sin nya duschkräm i badet, och med Astrids tidigare visade bensprattel så blev det en hel del bubblor.... riktikt kul!!

När Astrid fick sin Mollipect ikväll så ville Alfons oxå ha medicin, så han gick och hämtade den flytande alvedonen med skogsbärssmak. Jag nekade huuur länge som helst, men tillslut gav jag med mig, så han fick en liten dutt i den roliga medicinskeden. Ni skulle ha sett hur han trixade för att få i sig medicinen... men tillslut så fick han i sig den... "mamma jag vill inte ha medicin" sa han och började skrapa tungan. *hahaha* Men han behövde den kanske ändå mot bulan han fick när han skallade toa-dörren... ;)

Nu sover de båda små så gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)