Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 17 mars 2009

power bars

Alfons lämnade sina öron på förskolan idag... han har inte hört nåt jag sagt!!! Jag blir tokig!!! Men utemellan så är han ju huuur go som helst. Men tisdagar brukar vara lite jobbiga, antar att det är för att det är veckans första dagisdag. När vi komme hem var vi ute och gick på skaren, åkte på rumpan nedför slänten och jagade varandra. Astrid låg nöjd i vagnen!
Har gjort "power bars" idag. Inte så jättesmaskiga, men är man sugen på nåt så funkar de nog bra!!
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1 dl kokos
2 dl havregryn
2 dl russin
2 äggvitor
1 msk honung
Mixa ihop allt, tryck ut på smörpapper och grädda 15 minuter i 175 grader.
(Tror att jag ska smula ner det jag gjort och ha som musli...)
Barnen sover och vi slötittar som vanligt på tv:n... till vanligheten hör ju oxå att jag fryser, så jag ska gå och göra mig en kopp varm choklad!! =D

2 kommentarer:

  1. Jag ska verkligen prova det där receptet, gick det hem hos barn?
    20.55 i går kväll hade jag somnat i soffan, Mikael hade lovat att väcka mig i slutet på Bygglov så att jag skulle få se hur övervåningen blev men han "råkade" visst också somna!
    Vi är så otroligt trötta på kvällarna...
    Vi hörs... jag ser fram emot en trevlig fredagkväll! ;-)*hihi*
    K R A M

    SvaraRadera
  2. Jada, Alfons åt då iaf! Fast han äter ju å andra sidan allt... =P
    Trött ja, det känns igen! =S

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)