Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 25 juli 2010

Bilder från Bjuröklubb

Vaddå vilja vara med på kort tillsammans...? ;)
Vilken underbar dag!! =) Imorse sa jag till barnen att det var en riktig mysdag, att man får gå i pyjamas/kallingar/blöja hur länge man vill, man får se mycket film och man får leka med vad man vill, MEN man får inte bråka på sådanna mysdagar, det är strängeligen förbjudet!!! Och vet ni, de lyssnade nog på det! För inte har det varit mycket till bråk inte, lite småtjaffs, men annars rätt lungt! FAst jag mestedels har stått vid diskbänken idag, och Robban har ju som sagt inte varit hemma. Så nu har vi fyllt frysen med både mat och bak. ...fast det är främst frysen i husvagnen jag tänker fylla, så då behöver det ju inte vara så mycket som det låter!! *skratt*
Och som jag skrev imorse så har det även blivit tvättning, städning, diskning och ännu mera städning. Alfons satt i mitt knä i köket ikväll och sa "Mamma, va FINT vi har det!!!" Tack min son, bra att nån uppskattar det!! =P Vet inte om jag skrivit tidigare om när Robban hade varit hemma med dem några timmar och jag sa innan jag for att "nu vill jag att det ska vara städat när jag kommer hem!" Det tyckte jag nog inte att det var... och Robban sa "Nä, hur lätt är det, då måste man ju gå och plocka heeela tiden!!" Ehh, ja, älskling, så är det!!! =) Men jag förväntar mig inte att han ska städa så som jag vill heller... och jag menar absolut inte att vi har det snyggt och välstädat hemma jämt, absolut inte, tvärtom!!! Men jag har börjat få förståelse för "karla-städning"... de måste ha nåt slags filter för ögonen som gör att de inte ser att tvättkorgen är full... att de inte ser soppåsen som väntar på att bli utburen vid dörren, utan ist klivs över... att de inte ser allt smör och ostfröll som ligger på bordet efter frukosten... att de inte ser dammtussarna som attackerar när man går för nära i hörnen... att de inte ser att tvättställningen håller på att vika ihop sig av sig självt då det hänger för mycket ren tvätt på den som väntar på att bli ihopviken och bortlagd... Ja, jag kan hålla på hur länge som helst... Ni ska vara tacksamma ni karlar, för erat filter... jag önskar att jag oxå hade något sådant. Sen finns det ju såklart även de som på nåt sätt lyckats operera bort sitt "Städ-filter" och då säger jag bara: GRATTIS! ;)
Har inte känt mig fräsh idag... yr och tvär-svettats (kan tänka mig typ "klimakteriesvettningar", men snälla, det är jag på TOK för ung för att ha!!) illamående och trött... sprungit på toan stup i kvarten och varit säker på att det varit magsjuka... men näe, efter att jag tvingat i mig en ordentlig middag så blev det bra!! Så jag tänker skylla på att jag kanske ätit dåligt och småätit av det jag bakat...? När barnen lagt sig (och gubben kommit hem) pluggade jag i öronen med "En förtjusande man" och gav mig ut på en promenad!!! Guuuuu så skönt, frisk luft! Var och pratade med Strimman och Kitty en sväng och sen in till mor och far, och så tokigt, där blev jag kvar, å bjuden på fika!! =) Det är så skönt att kunna sitta och prata i lugn å ro, utan barnen som sliter och rycker och surrar och står i... Nejnej, de gör de inte på mig, utan på mormor... Då mormor finns i närheten, då är inte den här mamma mycket i värde!! ;)
Sov gott alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)