Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 29 juli 2010

torsdagkväll och lite svammel...

"Ii kväll har Chibi förargat en pappa. Hon smet ned till lekp det var några barn som lekte där jag var 30 sek efter. Ett av barnen var tydligen livrädd för hundar och började springa.Chibi trodde han ville leka och sprang efter.Mamman kom springande.Jag fick tag på hunden direkt och frågade om han ville klappa den. pappan kom och svor åt mig. Mamman bad att han skulle vara tyst.Undra om man kan gå på Kritgat"

Jag hoppade runt lite på Facebook i kväll och kom in på ens sida, som visade sig vara hon som hade hunden som jagade Alfons i lekparken. Detta är hennes version... Och den stämmer nog bra... Men tyvärr så hann ju då denna Chibi jaga Alfons i 30 sekunder, och det är tyvärr 30 sekunder för mycket. Vi märkte nu i Bjuröklubb att denna insident har satt djupa spår i honom. Han som velat klappa hundar och verkligen gjort det. Nu när det kom en hund var han snabbt uppe på bordet och höll för öronen. Och där stod han tills han var säker på att den var borta... Min stackars lilla hundrädda gobit. Och jag märker ju att Astrid tar efter honom... hon blir oxå mer reserverad... =(

Så tyvärr, även om hundrackarn som var "vääääärldens snällaste" "bara" jagade honom i 30 sekunder så var det 30 för mycket... Och dessutom så tycker jag att folk kan sluta säga att de har världes snällaste hund, för det tycker väl alla om sina hundar?? Precis som man tycker om sina barn?? Det spelar hur som helst ingen roll. Det är få hundägare som säger "Ok, jag förstår, då ska jag hålla jycken borta och inte förvärra det hela" -men de finns faktiskt. För Alfons tar kontakten om han känner att han vill!! Och det är int ebara för honom det här är jobbigt, det är för oss alla... Jag hoppas dock, och tror faktiskt, att "favvo"-jycken Amber fortfarande är ok för honom!!

Oj, vilket svammel. Jag är hyffsat trött, men tänkte njuta ett tag till av att vara själv. Grabbarna är på väg hem och som jag förstod det så var han (Alfons) helnöjd, han hade fått vara med Karro hela kvällen!!! =) Hoppas att det var ok för henne med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)