Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 22 juli 2010

Stenrik

Det blåser hos oss idag!!! *yippiiieee* Det går att vara ute och göra någonting utan att man svettas ihjäl eller blir uppäten av diverse irriterande små/stor-kryp!!
Robban har harvat på gaveln och jag har försökt riva i lekstugan. Tog en cykeltur till mor och far för att hämta tigersågen för att kunna såga lös dörrkarmen, men jag lyckades inte själv... fick bara av två av skruvarna, det är för tajt för att komma åt de andra... Och grabbarnen är ju inte hemma, så jag kan inte be om hjälp heller... Så då började jag på att kasta stenar i traktorskopan, det var gooode mycket av den sorten i jorden som Robban har harvat, och när det blev för långt till skopan, så startade jag traktorn och flyttade den närmare!! Ganska stolt är jag då det är första gången med både tigersåg och traktorkörning. En bra kvinna reder sig själv.. Eller?? ;)

Nu är jag och Astrid inne och tar en pause från blåsandet. Hon leker och jag bakar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)