Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 5 juli 2010

Piano var det...

Jepp, det blev en väldigt lugn dag idag!!! Och barnen har varit så oförskämt nöjda!!! När Robert kom hem och vi satt vid middagsbordet så sa jag att "idag har jag verkligen inte gjort nåt!!!" Varpå Alfons säger "Jo, men mamma, du har ju gjort våfflor, och gett Astrid och mig fart på gungan, och solat... " *haha* Han är för snäll!! Tur att de känner så! =) Astrid har sovit, som vanligt, och när hon sovit i 2½ timme så tyckte jag att det fick vara nog, så jag väckte henne! Och hon var på strålande humör!

Våffellunchen intog vi ute på altanen! Det var jättefint när vi satte oss, men snabbt kom den omtalade blåsten även hit, och då var det inte lika skönt längre. Men sen tycker jag att blåsten har varit ljuvlig. Den har fläktat lite så inte solen kännts så varm, och dessutom blåser ju alla små kryp bort!! Det är ju inte ofta det blåser här, så det är bara att njuta!!! ;)

Till middag blev det återigen något nytt. Kyckling även denna gång, och starkt, även denna gång! Men gott det var det!! I "utlandshyllan" på affären finns det en jordnötssås, hällde den över stekt kyckling, och vips var det klart!! Enkelt va?? Det tycker jag att ni ska prova, men blanda ut med typ creame fraice!!! =) Till barnen hade jag gjort kycklingspett, och de åt med god aptit!

Efter middan var det så dax att fara å slänga alla brädor vi lastat på släpen igår. Barnen var jätteduktiga och hjälpte till! Vi belönades med en glass efteråt! =)

Svängde in till mor och far och lämnade en grej, och därifrån fick vi med oss en påse kubbar!!!! =) TACK mamma! Det påminner mig om att jag oxå borde baka... ;)

Robert är ute och slåss med myggen, barnen sover (tror jag) och jag håller på att ladda in en talbok i telefonen!!! =) Jag hoppas att det lyckas, och gör det det, så kommer jag att vara goooode stolt över mig själv!!! =P

Ha det gott!!!

Pöss på er! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)