Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 1 maj 2009

1 MAJ

Alfons och Cornelia äter korv på bron,
de kämpade på bra kl är typ 22 här
Alfons hittade en ny kompis,
Tyra Åström 3 år. =) Astrid äter kvällsvällingen. Sen somnade hon och sovde resten av kvällen, brydde sig inte ett smack om fyrverkerierna!! Det sjöngs vid brasan!
Astrid provar sittvagnen.
Alfons på sin nya, fina cykel!! Dock är det ganska svårt att
cykla, när man aldrig förrut har gjort det.
Ny cykelhjälm måste han få oxå...
Den jättefina cykelkärran jag fick i födelsedags-
present av mamma, pappa och Tobias!!
Jag längtar efter att ta fram cykeln och ut och prova!
Dock är det ju hyffsat mycket lera här ute än...
Astrid är nästan för liten för att sitta i vagnen,
men då kan ju hon sitta på cykeln!! =)
Har bytt till sittdelen på Astrids vagn. Alfons tyckte det var
jätteroligt att sitta i den med Astrid. De ttyckte visserligen
Astrid oxå... =D
Ja, jag vet, bilderna hamnar i fel ordning, men jag måste tänka så in i bomben om jag ska få till dem i rätt ordning när jag laddar upp dem. Tycker att "Blogger" kan förenkla uppladdningen lite...

Valborgsmässofirandet gick då jättebra igår!! Vi gick plus i kassan så det blir en liten slant till bollklubben. Vi fikade, hade lotteri, åt korv, grillade korv, såg fyrverkeri, fick höra skönsång vid brasan och pratade och skrattade. Mycket trevligt! Vi komme hem vid 22.30, då hade vi städat undan allt, och givetvis pratat en del... =) Astrid sovde sig genom det mesta av firandet. Alfons hann med två ombyten kläder, och hade han haft fem till hade han säkerligen behövt dem oxå. För han var dy-blöt. Men han hade jättekul och klagade inte.

I morse hjälptes vi åt att röjja lite här hemma. Sen for Robert till Lövånger för att hjälpa till. Alfons har varit hos Faster Ulla en stund medans jag har förberett lite inför morgondagens tårtor. Jag kämpade med att ha Astrid vaken till efter jag hämtat hem Alfons. Och nu somnade de båda två samtidigt! Skönt!!

För den soom undrar så fick Robert sitt hår klippt igår istället för idag! *ler* Så nu är det bara jag som skulle ha haft lite mindre hår, men jag vill gärna gå till en frisör... ;)

1 kommentar:

  1. Vi har också en sån cykelkärra, den är verkligen helt perfekt!! Idag har vi cyklar en långtur på förmiddagen och båda tjejerna sov en stund i den. Mira mot Tindras axel så gulligt. /Annika

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)